Quax

Quax goes digital

Zo’n 15 jaar geleden lag Vandekerkhove&Devos mee aan de oorsprong van Quax. Gestart als kleine KMO, is dit babymerk intussen uitgegroeid tot een referentie in de markt van babymeubilair.

Client

Quax

Project

Quax goes digital

Services

animation / digital marketing / editions / photography / storytelling / video / website

Zo’n 15 jaar geleden lag Vandekerkhove&Devos mee aan de oorsprong van Quax. Gestart als kleine KMO, is dit babymerk intussen uitgegroeid tot een referentie in de markt van babymeubilair.

Sindsdien bleven we meeschrijven aan het Quax-verhaal met een consistente communicatiestrategie en grensverleggende productcatalogi. Het is dus alleen maar logisch dat we met Quax het avontuur van een volledig digitale communicatie aangaan.

De combinatie van hedendaagse vormgeving en kleurentaal van het meubilair en de duurzame communicatie liggen aan de basis van het Quax-succes. Tot nu. Wanneer de coronacrisis van de ene dag op de andere het consumentengedrag op zijn kop zette. De klant anno-nu brengt zijn tijd digitaal door, zijn screen-time groeide exponentieel en ook het aankoopgedrag digitaliseerde drastisch. De relevantie van de nieuwe Quax-catalogus – die bijna af was – werd dan ook bijna tot nul gereduceerd.

Dus werd er in een recordtempo een nieuwe coronaproof strategie doorgevoerd. In een eerste fase werden verkoopsondersteunende tools aangereikt om het internationale netwerk van winkeliers te stimuleren naar en te steunen in een digitale ommekeer. Dat deden we door de realisatie van digitale productclips van een aantal Quax-bestsellers. Door deze productclips via een uitgezette planning uit te sturen naar de internationale distributie konden we op korte termijn de (online) verkoop extra stimuleren.

Om deze strategie verder te implementeren werden nog meer video’s opgenomen en er kwam ook een volledig digitaal productoverzicht. Helemaal in lijn met het Quax-DNA.

Meer weten over dit project?
Nicolas licht het graag wat meer toe.

Ook zin om samen te werken?
Contacteer gerust even Michel.

TEKST

Previous slide
Next slide

Digital Marketeer

Jij combineert intelligentie met intuïtie en creativiteit. Je hebt een onuitputtelijke passie voor all things digital (social media included) en geniet ervan om b2b & b2c campagnes te bouwen, analyseren en bij te sturen. Als getalenteerd Digital Marketeer, hou je van beweging en zoek je een creatieve, energieke werkplek die met je meebeweegt en je uitdaagt. Goed nieuws, want wij zitten op jou te wachten!

Your side

  • Je hebt een opgewekte, positieve, nieuwsgierige en leergierige houding
  • Je communiceert vlekkeloos met klanten in zowel Nederlands als Engels (én Frans)
  • Je begrijpt briefings en vertaalt die in digitale marketing aanbevelingen/plannen
  • Je bent vlot met pen en toetsenbord en beschikt ook over design eyes
  • Je levert steeds kwalitatief werk, zowel zelfstandig als in team
  • Je kan werken volgens brand guidelines, maar net zo goed zelf origineel uit de hoek komen
  • Je hebt oog voor detail, werkt pixel-perfect en denkt altijd responsive
  • Je hebt een basiskennis van HTML en CSS
  • Je hebt een uitstekende kennis van het Google universum (GA, GTM, SEA, SEO,…)
  • Je hebt ervaring met het opzetten van accounts & campagnes via Google Ads, 
    Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads,…
  • Maar naast het opzetten weet je maar al te goed hoe essentieel de opvolging, bijsturing 
    en rapportering (via dashboards) is op basis van de bepaalde KPI’s.
  • Deadlines geven je geen stress, maar net een extra duwtje in de rug

Our part of the deal

  • Een uitdagende en afwisselende job bij een bureau met meer dan 40 jaar ervaring
  • Enthousiaste klanten, van start-up tot multinational (in diverse sectoren)
  • Sympathieke collega’s met een flinke dosis humor
  • Een professioneel team (van zo’n 15 à 20 mensen)
  • Begeleiding op strategisch & creatief vlak
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur
  • Een aantrekkelijke verloning alsook een Mac met alle toeters en bellen
  • Een idyllische omgeving met veel licht en zonder pingpongtafel (hoera!)
  • Weerzinwekkend heerlijke koffie van onze barista bar (no limits!)
  • Inspirerende cultuuractiviteiten onder onze VDKult-vlag

Join our team!

Vandekerckhove&Devos is een fulltime communicatiebureau, parttime stressverhelper in Gent (Melle). Al sinds 1978 leveren we ongezouten strategisch advies, relevante creativiteit en storytelling die naast het hoofd ook het hart masseert. Met een eigenzinnige en doeltreffende aanpak gaan we resoluut voor differentiërende strategieën. We volgen vele markten van nabij en liggen dagelijks wakker van de emotionele connectiviteit met de consument van de toekomst.

Quax goes digital

Zo’n 15 jaar geleden lag Vandekerkhove&Devos mee aan de oorsprong van Quax. Gestart als kleine KMO, is dit babymerk intussen uitgegroeid tot een referentie in de markt van babymeubilair.

Sindsdien bleven we meeschrijven aan het Quax-verhaal met een consistente communicatiestrategie en grensverleggende productcatalogi. Het is dus alleen maar logisch dat we met Quax het avontuur van een volledig digitale communicatie aangaan.

De combinatie van hedendaagse vormgeving en kleurentaal van het meubilair en de duurzame communicatie liggen aan de basis van het Quax-succes. Tot nu. Wanneer de coronacrisis van de ene dag op de andere het consumentengedrag op zijn kop zette. De klant anno-nu brengt zijn tijd digitaal door, zijn screen-time groeide exponentieel en ook het aankoopgedrag digitaliseerde drastisch. De relevantie van de nieuwe Quax-catalogus – die bijna af was – werd dan ook bijna tot nul gereduceerd.

Dus werd er in een recordtempo een nieuwe coronaproof strategie doorgevoerd. In een eerste fase werden verkoopsondersteunende tools aangereikt om het internationale netwerk van winkeliers te stimuleren naar en te steunen in een digitale ommekeer. Dat deden we door de realisatie van digitale productclips van een aantal Quax-bestsellers. Door deze productclips via een uitgezette planning uit te sturen naar de internationale distributie konden we op korte termijn de (online) verkoop extra stimuleren.

Om deze strategie verder te implementeren werden nog meer video’s opgenomen en er kwam ook een volledig digitaal productoverzicht. Helemaal in lijn met het Quax-DNA.

Meer weten over dit project?
[persoon] licht het graag wat meer toe.

Ook zin om samen te werken?
Contacteer gerust even [persoon].